Odborné vyšetrenia
TESTY ŠKOLSKEJ ZRELOSTI PRE PREDŠKOLÁKOV
Vyšetrenia školskej zrelosti predškolákov sa bude realizovať v termíne október - november. Deti budú testované priamo v škole. Psychologička bude pracovať s deťmi asi 1 hodinu. Po ukončení práce s deťmi, psychologičky testy vyhodnotia. V individuálnom termíne potom budu s rodičmi konzultovať výsledky vyšetrenia.
LOGOPEDICKÉ VYŠETRENIE
Priamo v škole bude robené logopedické vyšetrenie:
Mgr. Jana Volčková
tel.č. 045/ 533 4435
Mobil: 0903/ 343 481
Email: volckovajana@zoznam.sk
WEB: www.logopedia.zzz.sk
Nsp Zvolen - Nemocnica s poliklinikou
Kuzmányho nábrežie 28, 960 01 Zvolen
Cieľom tohto vyšetrenia je venovať osobitnú pozornosť logopedickej prevencii a odstraňovanie porúch reči deti v 2 a 3 triede.
OČNÉ VYŠETRENIE
Skríningové očné vyšetrenie sa robí priamo v škôlke a slúží na skoré odhalenie poruchy zraku. Vyšetrenie robí Mudr. Ľubica Abelovská.
Plán poradenských služieb rodičom
- spolupráca s rodičmi v adaptačnej činnosti pri nástupe dieťaťa, ktoré ešte nenavštevovalo materskú školu
- odborné poradenstvo pri problémoch, ktoré môžu sťažiť vstup dieťaťa do školy
- konzultácie s rodičmi pri príprave detí na prvý ročník základnej školy
- individuálne osobnosti detí
- poradenstvo pre rodičov v oblasti logopedickej starostlivosti
- príprava detí v grafomotorických zručnostiach
- spolupráca s pedagogicko-psychologickou poradňou, očnou doktorkou a logopedičkou
- spolupráca s očnou doktorkou
Stimulačný program pre deti s odloženou školskou dochádzkou
Program dopĺňajú súbory cvičení orientované na jednotlivé oblasti, v ktorých deti nedosiahli školskú zrelosť:
- oblasť sociálno-emocionálna
- jemná motorika
- pozornosť a zrakové vnímanie
- cvičenie sluchu a pamäti
- komunikatívne zručnosti
Nedá sa zabudnúť ani na dôslednú spoluprácu s rodičmi a psychologickou poradňou. Rozvíjanie motoriky a grafomotoriky patrí k základným predpokladom úspechu. Dôležitý je samozrejme systematický, cieľavedomý a citlivý prístup.
Adaptačný program
Adaptácia dieťaťa na materskú školu je charakterizovaná z pedagogického hľadiska. Ovplyvňuje ju okrem vnútorných vývinových predpokladov dieťaťa i výchovný štýl a sociálny status dieťaťa v rodine a množstvo iných faktorov. Adaptačné procesy u detí sú rôzne a netrvajú rovnako dlho.
- každé dieťa má svoju jedinečnú a neopakovateľnú osobnosť
- učiteľky uplatňujú individuálny prístup a rešpektujú vývinové špecifiká dieťaťa
- rešpektuje psychologické predpoklady dieťaťa
- zváži a hľadá možnosti ako dieťa v prípade potreby upokojí
- zabezpečí pocit istoty, bezpečia a citovej stability
- pri adaptácii je nevyhnutná dôsledná spolupráca s rodičmi